20 mars 2014

Helt sjukt

Något ni alla ska titta på är "helt sjukt" på 4:an, första programmet. Finns att titta på på tv4 play. 
Där handlar programmet om cancer och dom visar massa bilder härifrån Lund och dom pratar om det som faktiskt händer mig just nu.
En picc-line har jag fått en stund tillbaka, i högerarmen, för att kunna få mina cellgifter, eller cytostatikan. 
Min strålning har jag en rund maskin istället för den som snurrar kring kroppen, men den funkar precis likadant som en som kretsar runt David på tvn.
Min cytostatika tar 20 min och jag sitter i precis en sån stol som David sitter i.
Läkarna dom visade från Lund där dom pratar om vilken behandling man ska ha och hur man skall fortsätta, det har hänt mig två gånger. Första gången om jag hade lungcancer också eller inte, och sen  om operationen för mig i hjärnan skulle utföras och om jag skulle få cellgifter eller ej.
Det var faktiskt roligt att se detta, och hade jag sett det utan att detta hade hänt mig, hade jag inte alls blivit lika berörd. 

Jag har blivit inbjuden till en smink/hudvårdsparty här i Lund, där jag får både träffa en massa människor som är i samma situation som mig, där man kan prata och får höras deras historia, och dessutom få lite smink och hudartiklar! Känns jätteroligt! 

Inga kommentarer: