12 mars 2014

Första strålningen

Tog tåget med mamma till Lund och gick i solen till sjukhuset. 
Fick först samtal med en sjuksköterska om vad som skulle hända, hur jag kanske kommer må med tiden och om jag hade några frågor. Hon var lika snäll som alla andra, fick mig att hälsa på resten av personalen och sen hoppade vi in där jag skulle strålas.
Det tog långt tid innan jag låg där jag skulle, allt handlar om millimeter och dom flyttade och drog innan dom var klara och det var dags för behandlingen som kommer vara 14 minuter. Fick Elvis i högtalarna och jag somnade under dessa minuter. 
Därefter gick mamma och jag till patienthotellet och jag blev chockad hur stort det var! På sjukhuset när jag ville ha en att ligga över har det alltid varit så litet att man knappt finns plats, men här har jag en stor garderob, sköna sängar och en stor tv! Det blir bra detta!

30 behandlingar skall jag få, 29 behandlingar kvar! Nu räknar jag ner! 

I Lund cyklar man, sjukt med cyklar!

Älskade mamma som stöttar mig!

Inne i väntrummet på strålningen! 

Dags för strålning


Hotellet








Inga kommentarer: