10 mars 2014

Måndag

Kl 09.00 kom farfar och hämtade mig och vi körde till kyrkan för att träffa Maj. Han visade mig allt som gjorts i kyrkan nu när den målats och grejer.
Maj kom och vi bestämde oss för att sjunga lite. Det kändes underbart att få stå där, som på julafton och få sjunga lite.
Jag berättade för Maj när jag låg i Karlshamn att jag skulle vilja sjunga i kyrkan och att vi kunde ha ett kollekt som gick till Cancerfonden. Nu hade hon kollat upp detta och när jag hade ork att kunna sjunga, kunde vi öva inför detta.
Jag åkte hem till farmor och farfar sen och vi tog en runda i det fina vädret. 
Åt en toppenlunch och satt sen i solen enda tills att jag skulle på vårdcentralen. La om min picc-line som jag gör varje måndag. Var roligt att ha studenten där som utbildar sig till sjuksköterska och som berättar att hon läser min blogg och att det var väldigt bra att hon fick vara med och lära sig om picc-linen för det var mycket information!
Därefter åkte vi till mormor där mamma och var och vi njöt av en god fika. Underbart att få träffa både farfar och farmor och mormor!

Mamma och jag åkte till maxi och där är det alltid kul att vara och se om man lyckas hitta någon man känner, vilket jag gjorde. Fina ni som följer mig på bloggen! 

Har dessutom pratat mycket om blodomloppet och nu har vi blivit många! Världens bästa födelsedag som får göra detta och att vårt lag skall heta Jennys lyckorus, det känns magiskt! 
Ni anar inte hur mycket detta betyder för mig! Vi skall kämpa, tillsammans! 

Sång med Maj i kyrkan


Promenad med farfar i solskenet

Farmor lagar underbar mat

Fika hos mormor

Mormor och lilla mammas hand



2 kommentarer:

Faster A sa...

Å vilken mysig dag du haft! Du har varit på platser som betyder mycket för mig också och umgåtts med betydelsefulla människor.
Jennys Lyckorus kommer att bli magiskt, vi är snart 6 lag nu! Som vi ska ladda inför detta, tillsammans, för dig.
Kram

Alingsås-Kyrkhult sa...

Jag önskar dig all lycka i hela världen, du lilla sångfågel, säger Käthy som hört i sjunga i Kyrkhults kyrka. Tar med dig i aftonbönen. Kram